Mobile
Log In Sign Up
Home > french-english > "parc national de la jacques-cartier" in English

English translation for "parc national de la jacques-cartier"

jacques-cartier national park
Example Sentences:
1.The names "Zec de la Rivière-Jacques-Cartier", the "Jacques-Cartier National Park" and the La Jacques-Cartier Regional County Municipality are directly related to the name of the river and lake head.
Les toponymes "Zec de la Rivière-Jacques-Cartier", le "Parc national de la Jacques-Cartier" et la MRC de la Jacques-Cartier sont directement reliés au nom de la rivière et du lac de tête.
2.In fact, 77% of its length is protected by the Laurentides Wildlife Reserve and the Jacques-Cartier National Park where one finds a steep glaciated valley formed during the last glaciation.
En effet, 77 % de ses méandres parcourent des territoires protégés, soit la Réserve faunique des Laurentides et le Parc national de la Jacques-Cartier où l'on retrouve une vallée encaissée caractéristique de la fonte des glaciers lors de la dernière glaciation.
3.The government reversed its decision and in 1981 Jacques-Cartier Park was created out of the wildlife reserve as a 671 km2 (259 sq mi) conservation park, accessible to the public for nature interpretation and nature friendly recreation activities.
Le gouvernement dut faire marche arrière et en 1981, le Parc national de la Jacques-Cartier fut créé à même le territoire de la réserve faunique comme parc de conservation de 671 km2 accessible au public pour des activités d'interprétation de la nature et de récréation compatibles avec la préservation du milieu naturel.
Similar Words:
"parc national de la gaspésie" English translation, "parc national de la gauja" English translation, "parc national de la goulburn river" English translation, "parc national de la guadeloupe" English translation, "parc national de la haute campine" English translation, "parc national de la kéran" English translation, "parc national de la lagoa do peixe" English translation, "parc national de la lagune de karavasta" English translation, "parc national de la langue de barbarie" English translation